Muzikale sprookjes (4+) in Observant

Onze muzikale sprookjes zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen vanaf 4 jaar. Aan de hand van een mooi verhaal word je meegenomen in de magische wereld van klassieke muziek. Professionele vertellers en muzikanten verzorgen het verhaal en de muziek.

Barbar het olifantje | Muzikaal sprookje
Zondag 2 april 2023

Het bijzondere verhaal van Babar uit 1930: het olifantje dat in de grote stad terechtkwam. Het werd een van de populairste kinderboeken van die tijd en wordt nog steeds in vele landen gelezen. Het verhaal is bedacht door de vrouw van Jean de Brunhoff voor hun kinderen. Hij maakte er het beroemde prentenboek van.

Met Daan Treur als pianist en verteller

De Chinese Nachtegaal | Muzikaal sprookje
Zondag 7 mei 2023

De Chinese nachtegaal is een sprookje van over een keizer die hoort van een vogeltje in zijn rijk dat wonderbaarlijk mooi kan zingen. Hij laat het vogeltje voor hem zoeken en vanaf dat moment komt de nachtegaal elke avond voor de keizer zingen. Op een dag krijgt de keizer een gouden mechanische nachtegaal en luistert dan alleen nog maar naar deze mooie nepvogel. Maar als dit kostbare vogeltje op een dag kapotgaat, wordt de keizer ziek en dreigt te sterven. Totdat de echte nachtegaal voor hem komt zingen en de keizer weer beter wordt.

Dit verhaal wordt verteld onder de muziek van een ander vogelverhaal – De Lark Ascending van de componist Ralf Vaughan-Williams.

Verteller: Moniek Nusselein
Viool: Rada en Rossi Ovtcharova

Sheherezade | Muzikaal sprookje
Zondag 4 juni 2023

Scheherezade was een magische vertelster, ze wist zelfs een woedende koning zo te betoveren met haar verhalen dat hij zijn boosheid steeds vergat. Duizend en één nacht, en misschien zelfs wel langer, verzon ze steeds weer de meest prachtige, spannende en avontuurlijkste sprookjes.

Met muziek uit het ballet van Rimsky-Korsakov. Deze muziek is oosters, zacht en verleidelijk, maar ook spannend en avontuurlijk.

Verteller: Marius Gosschalk
Piano: Albena Stoyanova
Viool: Rossi Ovtcharova

12u – 12:45u

Wat is een Muzikaal Sprookje?
Bekijk de reportage van RTV Utrecht die zij maakten van onze Kerstvoorstelling afgelopen december.

Download HIER onze poster Muzikale sprookjes: