Trouwen bij de Observant doe je zo..

Wat fijn dat jullie je trouwdag bij ons willen vieren. De Observant is al vele jaren een bekende trouwlocatie in Amersfoort. Om jullie wegwijs te maken op de manier waarop De Observant werkt, nemen we jullie graag mee in de werkwijze van onze weddingplanners.

  1. Kennismakingsgesprek & locatiebezoek; Na een uitgebreide rondleiding door het monumentale pand, spreken we onder genot van een kopje koffie al jullie wensen door. We beginnen met de datum natuurlijk! Wanneer willen jullie trouwen? Hoeveel mensen verwachten jullie? Hoe laat verwachten jullie de eerste gasten? Kortom, jullie geven door hoe de verwachte planning van de dag eruit komt te zien van begin tot eind. Op basis van deze informatie maken wij een offerte op maat.
  2. Offerte op maat; Na dit kennismaking gesprek kunnen wij aan de slag om tot een planning van jullie dag en een kostenplaatje te komen. De offerte ontvang je per e-mail in je mailbox.
  3. Ruimte voor vragen over de offerte; Dit kan telefonisch, per e-mail of onder het genot van een kopje koffie in het Stadscafé van De Observant.
  4. Akkoord op de offerte; Een bevestiging volstaat. Altijd weer bijzonder, we gaan er samen een prachtige dag van maken, jullie dag!
  5. Ceremoniemeester; Een tot twee maanden voor de bruiloft maken we een afspraak samen met ceremoniemeesters om de planning van de dag door te spreken. Er komt een heleboel kijken bij het organiseren van een bruiloft. Handig om hiervoor te weten is; wat zijn de taken voor de ceremoniemeester en wat wordt of kan worden verzorgd door De Observant. Hieronder geven we dit weer in een tabel.
  6. Een maand voor de bruiloft het is bijna zover, spannend! Uiteraard kunnen jullie altijd terecht voor de laatste details. Dit kan telefonisch of per email. Probeer altijd je vragen te bundelen zo kunnen wij deze zo efficiënt mogelijk beantwoorden!
  7. Definitieve aantallen; Deze ontvangen we graag uiterlijk één week voor de bruiloft.
  8. Dieetwensen; Ook voor de dieetwensen geldt dat we deze graag uiterlijk één week voor bruiloft ontvangen.
  9. Jullie trouwdag; vanaf nu is het officieel: Gefeliciteerd Mr &Mrs!

Trouwen bij De Observant
Bruiloft bij de Observant
Bruilfot Binnenplaats
De Observant Bruidspaar/Ceremoniemeesters
  • De zaal staat klaar in ceremonie opstelling met stoelen, katheder en tekentafel.
  • Loper in gewenste kleur, bloemstuk bij altaar in gewenste kleur + eventuele ballonnen, bloemetjes aan de stoelen of verder aankleding.
  • Wij verzorgen de ceremonieruimte
  • De ceremonie zelf kan je aanvragen bij de Gemeente Amersfoort 
  • Ook kan je hier een voorkeur aangeven voor de BABS naar keuze. Geef je voorkeur tijdig aan, dan weet je zeker dat je goed zit 😉
  • De Observant heeft een speciale ingang waar een loper uit kan en de trouwauto jullie een prachtig entree geeft.
  • Vergeet de foto’s niet op deze speciale dag.
  • De trouwdag vliegt voorbij! Een fotograaf is een must!
  • Een feestelijk glas met prosecco + bruidstaart of macarons? Vraag ons naar de mogelijkheden.
  •  Uiteraard mag je ook zelf je favoriete prosecco meenemen. Hiervoor rekenen wij €1,50 per persoon aan flessengeld.
  • Dineropstelling met gedekte tafels, stoelen, linnen, kleine vaasjes met bloemen.
  • Extra aankleding van de dinertafel denk aan extra bloemen, ballonnen
  • Borrel en of feestavond, en de aanwezige vaasjes met bloemetjes.
  • Verdere aankleding, ballonnen, lampionnen, bloemen etc. Wil je tips of ben je  op zoek naar een geschikte bloemist wij helpen graag.
  • Muziek tijdens de feestavond of borrel. Op zoek naar een dj of band? Samen overleggen we de mogelijkheden.
  •  Heb je zelf een dj op band op het oog? Wij informeren je graag over de geluidsnormen die wij hanteren. Neemt de band alles mee of hebben jullie nog iets nodig? Wij helpen graag.
  • Cadeautafel. Waar mag deze komen te staan?
  • De waardevolle inhoud. Waar bewaar je dit? Wij denken graag mee!
  •  Kinderen maken er een speelse boel van. Eten met de kids? Wij hebben twee kinderstoelen in huis!
  • Altijd goed om van te voren over na te denken. Wie zorgt er voor de kinderen? Vraag je een buurmeisje of past je tante op de kids?
  •  Heb je zelf nog extra versiering geregeld? Mochten jullie het wensen dat wij dit opruimen? Dan vragen wij hier personeelskosten voor.
  • Heb je zelf extra versiering geregeld? Overleg even met ons hoe laat en wanneer je de versiering weer kan opruimen.

Handig weetjes over De Observant

Wie is mijn aanspreekpunt op dé dag zelf? Het bruidspaar en de ceremoniemeesters hebben op de dag van het huwelijk één aanspreekpunt, dat is de supervisor.  Deze collega geeft leiding aan het team dat tijdens jullie huwelijk werkzaam is. De Observant werkt met vakkundig en ervaren personeel. Al onze medewerkers zijn getraind in gastvrijheid. Dat betekent dat zij zich gedragen conform de etiquette van de horeca. Verder beschikken zij over inlevingsvermogen, creativiteit en flexibiliteit, zodat zij de gasten optimaal van dienst kunnen zijn. Het team van de Observant draagt tijdens jullie huwelijk passende bedrijfskleding. Het is mogelijk om deze kleding uit te breiden met een persoonlijk kleurdetail.

Wat helaas niet kan =het meenemen en gebruiken van confetti, vuurwerk en rijst. Dit komt omdat de Observant een monumentaal pand is en wij aan regels zijn verbonden.

Samen maken wij jullie trouwdag..

bruidschecklist